Thursday, July 08, 2010

Bicaraku Part III : Zaman sekolah Rendah



Assalammulaikum...

Hai teman2 sekalian.. Sorry semalam aku tertido dpn laptop menaip kisah. Baru sikit dah terlelap. AKu letih sebenarnya. 3 hari berturut2 aku balik sekolah jam 6 petang. Sibuk bebenar di sekolah ni...

Terus ke kisah aku lagi...

Dalam kelas 6 MAWAR (6A) tu, aku lah yang sering dijadikan bahan rujukan kawan2 kecuali BI mereka akan rujuk ke NAIM atau SALMIAH. AKu tak berapa cekkap BI... Tiap kali exam aku sentiasa bersaing dengan SALMIAH dan NAIM.. Dari darjah 1 hingga darjah 6 aku sentiasa berlegar dalam kumpulan 1 ke 4 dalam kelas... Cuma peperiksaan penggal 1 tahun 5.. Buat pertama kaliny aku dapat NO 1 dalam kelas. Punya lah suka aku.. Tak kisah lah waktu tu cikgu MUSTAFA cakap dia tersalah tulis. Sepatutnya NAIM yang no 1 aku no 2.. Tpi ingat lagi kata-kata dia "Tak pa lah.. Biaq pi la no 1 pun. Bukan dapat hadiah lagi penggal 1. Akhir tahun baru dapat hadiah.." huhuhuhuhu xda hal. Yang pentingaku NO.1..... Terima kasih cikgu MUSTAFA...

1 kenangan yang xdapat aku lupa... Masa aku darjah 6. Ada 1 waktu perhimpunan tu.. Aku sakit perut secara tiba2.. xdapat aku menahan lagi akhirnya aku tercirit dlm seluar... Menderu keluar ikut celah paha (aku kan pakai seluar pendek)... Aku terus jatuh terduduk. Kawan2 menjarak sebab ya lah.. bau tengik kan... Aku x da rasa malu or apa2 sebab memang aku sakit sangat2 time tu. Aku pun dihantar pulang ke rumah oleh Guru Besar...

Esoknya aku nak mai sekolah juga walaupun mak aku kata rehat dulu. x sihat lagi. Aku x boleh nak rehat. Aku nak belajar... UPSR hampir sangat dah... Sampai sekolah macam xda apa2 yang berlaku. Aku tengok tempat aku "melepas" ditimbus tanah (Terima kasih yang toleng timbus ya...). Aku memang tak pernah ponteng sekolah tanpa sebab yang sangat memerlukan aku ponteng...

Bila UPSR dah habis, rasa aku tak boleh skor lah.. Aku takut dengan BI. Nak pula aku fikir janji aku pada cikgu ROBIAH... Aku dah usaha yang terbaik...

UPSR diumumkan..... Aku hanya dapat 3A, 1B... BI aku dapat B... Aku menangis time tu. (1) kenapa SALMIAH dan NAIM boleh dapat 4A tpi aku yang ditarget sekolah dapat 4A juga hanya dapat 3A, 1B... Tak cukup ke apa yang aku dah belajar, dah korban selama ini? Aku kecewa sangat2... Aku minta maaf betul2 pada cikgu ROBIAH, pada cikgu ABDULLAH, Guru Besar juga sebab gagal dapat 4A...

Dan aku tinggalkan SK PANCHOR, Pantai Remis dengan 1001 kenangan. Sekolah ini xkan aku lupa sampai bila2 sebab SKP lah yang menjadi aku seperti hari ini. SKP ini lah membina tapak kejayaan aku...

** OK ada kerja sikit... nanti bersambung ya.. bye. Wassalam...

No comments:

Post a Comment