Thursday, July 15, 2010

Bicara Ku : Form 4_Bermula Detik Sengsara

Assalammualaikum..

hai semua.. Ok, now aku nak bercerita kisah aku selepas aku masuk Form 4. PMR aku dpt 5A, 2B, 1C sahaja. Tp aku x kisah pun. Sebab berapa pun, tetap dpt masuk F4. Syarat SEMESTI mesti dapat 3A tiada D dan E.. So, lepas la syarat aku. Sedih juga kawan baik aku WAN ZURAIHI WAN MUHAMMAD terpaksa meninggalkan SEMESTI.

Tingkatan 4, aku masuk kelas 4 Sains 3. Belajar Add Math, Prinsip Akaun, Ekonomi Asas dan Geografi. Aku sepanjang Ting 4 tu x suka betul dengan cikgu Ekonomi. Bila x ingat aku pun lupa nama dia. Cikgu GEO nama CIKGU ARDANI YUNOS @ PK1 dulu.. La dah berpindah pun. AKAUN cikgu CHONG DIAM FONG dan ADD MATH cikgu SRI ROHAYU. Lain2 tu ramai lagi lah. Tp bukan itu yang aku nak citer kan...

Masa Tingkatan 4 ni aku dapat peluang lebih besar. Aku cebur diri pula dalam sukan JOGATHON. Masa Jogathon PIBG, aku dapat no.2 Kategori Terbuka dan Juara Kategori 15. Aku juga terus dgn olahraga tapi sport aku tukar dari bola sepak ke BOLA KERANJANG.

Aku juga dapat peluang wakil sekolah ke PIDATO PIALA DIRAJA dan PIDATO AGAMA peringkat Daerah HILIR PERAK. Aku dapat No.3 saja. So x dapat wakil daerah.. Tp aku juga libat diri sebagai penulis skrip dan pengarah SKETSA ANTI DADAH dan layak ke peringkat Negeri Perak dapat No.2.. Hahahahahahaha... Aku macam x percaya aja team kami cemerlang di Dewan Serbaguna di kediaman MB Perak.. Team kami muncul Naib Juara dan aku best aktor..

Itu kisah kokurikulum aku.. Biarkan lah. Yang aku nak citer tentang permulaan sejarah gelap aku di SEMESTI yang buat aku hilang keyakinan diri dan bersikap pendendam... Aku mohon untuk jadi pengawas sekolah. Then bila dah memohon akan ada pemilihan. Aku dipanggil jumpa HEM.. Apa aku kata? "Azam utama saya ialah nak banteras kes merosok hingga habis terus. x kira senior atau junior, rokok tetap salah." Semangat betul aku time tu..

Then tetiba ditakdirkan esoknya Waden buat sportcheck.. Ramai yg kantoi. Biasalah dah nama pun mengejut kan... APa jadi? Aku DITUDUH pemberi maklumat!!!! Pagi minggu lepas riadah wajib pagi, aku dipanggil oleh 5 manusia durjana dan aku DIBELASAH secukupnya. Ingat lagi aku. Masuk saja bilik tu aku di TAMPAR berkali2, di spike bola tampar ke perut.. Di terajang. Sampai gelap mata aku... Dimaki hamun usah dicakap lah.. Siapa manusia durjana tu? ZAIDI, KAMAL (budak sama batch dengan aku!!), BADROL HISHAM (Form 5) dan 2 lagi aku x ingat dah siapa. Badrol dan 2 lagi tu Tingkatan 5 tu semua PENGAWAS sekolah...

Aku cuma mampu kata sebelum aku blah.. "KALAU BUKAN SAYA YANG LAPOR PADA HEM TENTANG KAU ORANG, AKU MINTA TUHAN HANCIRKAN HIDUP KAMU!!!!"

Dan Alhamdulillah.. 2 orang Form 5 tu serta ZAIDI telah GAGAL SPM!!! KAMAL pula aku dengar2 rosak akhlas di Genting Highland. Aku tak tau apa yang diabuat.. Yang Badrul tu pun tercicir juga di U.. TERIMA KASIH ALLAH...

Aku x lapor kes tu sebab aku tak mau panjang2 cerita.. Tp sejak kes tu tersebar... Aku diberi nama yang cukup HINA dan JIJIK buat warga asrama.. Aku dipanggil BARUA dan ANJING!!!! Mana2 pergi pun aku dipanggil ANJING atau BARUA!!!! even rakan sebaya aku!!! Betapa tersiksanya kau menerima nama2 tu sedangaku langsung tak buat semua yang mereka fikirt. Aku ambil keputusan tolak jawatan pengawas. kalau tak maybe aku jadi ketua pengawas hahahahahaha..


Aku di BOIKOT oleh teman sendiri.. Even dalam kelas pun aku sendirian. Tak ada yang nak mendekati aku sebab takut terpalit nama ANJING dan BARUA. Yg tetap mendekati aku sebab mereka percaya aku tak buat benda tu ialah KHAIRIL AZNI, AZRI HISHAM @ MANDELA, MOHD KAMALRUL ARIPIN, ZABIDI dan BADRUL HISHAM. Terima kasih teman. Kalian tetap mahu menjadikanaku sebagai kawan kalian even aku tahu kalian takut kalian turut terkena tempiasnya...

Aku tak punya tempat langsung di asrama @ Dorm @ BILIK... jadi aku hanya belajar di kelas sorang2, sambung belajar di surau dan tidur pun merantau dari 1 bilik ke 1 bilik JUNIOR.. Aku tiada bilik lagi. Nama ada di DORM A1 tapi hanya ada nama tapi hak tiada. Cuma hari pemeriksaan asrama mingguan tiap sabtu sahaja aku akan kembali ke bilik tu. Lain2 masa aku ada dibilik2 junior...

OK, aku sambung lain kali ya.. Ada kerja sikit..

1 comment: