Wednesday, July 07, 2010

Bicaraku Part II : Kisah Sekolah Rendah



Kisah hidupku Part II

Okey.. Salam semua teman-teman... Aku mau sambung kisah hidup zaman aku kecil2 dulu.
Semasa aku di sekolah rendah dunia aku hanya 2.. RUMAH dan SEKOLAH... Aku datang sekolah, aku terus duduk di kerusi dan belajar.... habis sekolah aku balik dan duudk di RUMAH. Tak macam budak2 hari ini.. Waktu sekolah pun escape gi cc, gi nyorok dalam hutan. Budak2 la hebat tp no brain..

Aku ni kira budak pandai lah kot. Antara harapan sekolah untuk dapat 4A UPSR. Sebelum terlupa nak bagitau.. batch aku (1990) batch ujikaji kerajaan melaysia dan kementerian pelajaran malaysia.. Mula batch kami UPSR hanya 4A. Sebelumnya 5A.. Batch kami juga mula diperkenal PMR menggantikan SRP. Batch kami juga matrik setahun dan batch kami juga degree 3 tahun... Sian kami kan.. Jadi bahan ujikaji..

Aku ni di dalam kelas 6 MAWAR memang menjadi pusat rujukan teman2 selain SALMIAH dan KHAIRUL NAIM KHALID. Aku ingat lagi time tu aku ramai kawan perempuan. Sebab aku ni jenis yang bukan kaki sukan macam budak2 lelaki lain. Antara kawan perempuan yang masih aku ingati hingga kini arwah NOORAZARINA, SALIZA, ROSHAIDA, SARINA, AZLINA, SABARIAH, SALMIAH, ROZAIMAH, NORHAYATI, ROHANA dan beberapa lagi aku dah lupa. Yang lelaki ingat2 lupa JOHARI, FADZLI, MAZLAN, ISHAK ISA, ISHAK AYUB, ASRI, SAIFUL, RIZAL, RIZALMAN, dan KHAIRUL NAIM. Ini saja lah yang aku ingat.

sorry.. tertido. nanti jumpa lagi. wassalam

No comments:

Post a Comment