Saturday, July 10, 2010

Bicara.. Sementara ada waktu..


Assalammulaikum..
Sementara ada waktu yang sedikit ini.. Sebelum nak mula lagi kursus Kepenggunaan Koperasi di Hotel Park Avaneu, Sg. Petani... Aku nak bercerita sedikit.. Pada 01.07.2010 dalam jam 5.15 petang.. Aku terlibat dengan kemalangan jalan raya. Ini yang ke 7 sepanjang aku hidup dan yang ke 4 melibatkan kereta Kancil aku QAF 5925..

Untuk yang ke 7 ini.. Aku drive dlm hujan.. Masa tu aku 50:50 antara nak balik kampung dengan tidak. Dari jam 2.00 hingga jam 4.00 aku fikir. Balik ke tak balik... Sebab kereta aku tu xda aircond. Tengok di atas langit hitam mau hujan.. Tau2 ajalah bila kete xda aircond... Tiap masa tangan jadi viper dari dalam untuk lap cermin yang kabus..
Tapi at last aku buat keputusan balik juga... Sebab minggu berikutnya aku ada kursus so xdapat balik... Keluar dari tol Pendang... Aku terus laju juga. 100km/j. Tp x laju lah tu banding kebiasaan aku bawa 110 ke 120km/j. Hujan lebat dan rintik di sepanjang jalan.. Menghampiri Hentian Tikam Batu, aku rasa nak stop tapi tetiba aku tukar fikiran untuk terus.. Aku pun potong treler... Then aku lap cermin aku macam biasa.. Kabus x nampak... Nak buka cermin, hujan diluar sana..

Apakan daya, masa kau tengok epan.. kereta panjanggggg que.. Ada construction. Aku terpaksa slow.. Aku tekan brek habis2 tp tau sajalah jalan licin. Tetap meluncur. Aku cuba nak elak langgar banyak2 kereta yang berderet di depan dan nampak ada ruang antara kete depan dengan treler. Aku mencelah sedaya mungkin tapi lambu kete aku belah kanan tetap jug mencium punggung kenari PFH 6325. Buat kete aku melencong dan betul2 melintang depan treler KBK 9448.. Aku hanya mampu tekan brek habis2 dan pegang stereng kuat2.. Aku fikir MATI dan aku fikir SESEORANG sahaja time tu...

Kereta aku dirempuh treler yang panjang dan berat tu.. Terasa bergerak kereta aku. Luckly.. Treler tu pun memang dah slow. Kalau tak mau penyek apa aku... Dekat 10 minit aku terkejar berpeluh dalam kereta. Orang ketuk tingkap kete pun aku x mampu nak buka... Kemudian bila kau dah cool sikit, aku mati enjin, free gear.. Aku keluar kete.. Terhoyong hayang aku...

Bila PLUS dan TRAFIK datang, disuruh drive juga ke Trafik Sg.Petani... So, drive la dengan kete kemek, terkopak dan dengan perasaan gementar masih ada... Aku sama Kenaroi saja buat repot. Treler x mahu... Jam 9.30 malam baru settle report.

Malam tu aku balik juga Perak sebab mak aku suruh balik. Kawan kak aku yang tolong hantar... So, masuk lah ke bengkel U-LEK MOTOR di Sg. Petani. Tak tahu lah bila nak siap... Apa boleh buat dah nak jadi kan... Tp syukur, biar dilanggar treler. Nyawa aku masih panjang...

Aku ada kata aku hanya ingat MATI dan SESEORANG time aku menanti dirempuh treler kan. SESEORANG yang aku maksudkan ialah... Kelak aku akan ceritakan. Terus mengikuti Bicara aku ok... Ini antara gambar2 kerete aku...


Sejarah aku kemalanagan jalan raya :

14.04.2000 ~ aku jatuh motor di CHANGKAT JERING, TAIPING bila langgar lubang yang digenangi air hujan... Kes? AKU PUTUS CINTA DENGAN ORANG SABAH...

13.06.2001 ~ aku bertembung dengan treler di BENTA, PAHANG di satu selekoh. Kes? LUAHAN HATI AKU DITOLAK OLEH GADIS PAHANG...

12.12.2001 ~ aku langgar anak lembu sampai mati di SUNYAI NYIOR, TRONG bila tetiba dia lintas jalan dan aku laju. Kes? PUTUS CINTA DENGAN GADIS PERAK...

12.8.2004 ~ aku jatuh motor dalam parit (tiada air)sebab aku terlelap atas motor. Kes? BALIK AWAL PAGI DARI KURSUS DI KUCHING.

15.05.2008 ~ aku rempuh bus stand dengan kancil sebab aku terlelap masa aku driving di SERIAN, SARAWAK. Kes : NAK PI BELI KEK HARI GURU UNTUK KELAS.

20.12.2009 ~ aku langgar pintu kereta cikgu LYNN di SMK SIMUNJAN NO.1, SARAWAK masa aku gostan kereta. Kes : AKU TAK PERASAN LANGSUNG ADA KETE PARKING DI BELAKANG...


01.07.2010 ~ aku bertembung dengan KENARI dan TRELER di TIKAM BATU, Sungai Petani... Kes : AKU LAP CERMIN KERETA YANG BERKABUS.

Sejujurnya aku TERINGIN nak merasai pengalaman accident yang melibatkan aku luka berdarah2 tapi tidak patah, tidak cacat dan tidak mati... Tp mungkin sekarang tak lagi lah bila aku ada SESEORANG yang amat aku sayang dan aku mahu menjaganya...

** OK nanti aku sambung.. Bye... to my LOVE.. Just 1 thing to say that i want you to know.. I LOVE YOU..

No comments:

Post a Comment